Subject: Ettepanekud jäätmeveohangete läbipaistvamaks muutmiseks ning valdkonnas
From: "Keskkonnaspetsialist" <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet"
Date: Fri, 17 Jan 2025 08:20:05 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Eestis on käimas jäätmereform, kus (paljud) KOVid on ootel ja teadmatuses,
sest ei ole teada mis ja kuidas midagi toimima hakkab ning see ei soodusta
konkurentsi meetmeid koheselt vastu võtma.

Segaolmejäätmete mahud vähenevad, samas teiste jäätmeliikide mahud
suurenevad, lõppkokkuvõttes ära visatud jäätmete hulk jääb sisuliselt
samaks, ainult neid sorteeritakse, aga selle vedu läheb keerulisemaks,
kuna kõik ühe prügiauto peale panna pole võimalik. Edaspidi peabki suutma
ja/või välja arvutama kõikide jäätmeliikide veo ja käitlushinnad, mida
saab hinnata koostöö tulemusel nii KOVide, jäätmevedajate, kui
jäätmekäitlejatega. Hajaasustusega majapidamistes on pigem
segaolmejäätmete konteinerid, ning liigiti kogutud jäätmed viiakse
vastavatesse konteineritesse, mida peab tihemini tühjendama, biojäätmeid
kompostitakse üldjuhul.

Jäätmekoguste prognoosimine on pigem keeruline, eriti hooajati väga
külastatavas kohas, mille läbikäidavate inimeste arv suureneb
aasta-aastalt.
Väga on oodatud hajaasustusele nö. väiksemate masinatega opereerijad, kuna
teed on kitsamad ja kõik pole pinnasteed, tee kandevõime pole piisav,
mille tõttu suured masinad veopiirkonnas pooltäis autodega juba veo
lõpetavad, suured autod jäävad tihtipeale hätta-küll oksad ees, jäävad
kinni nii lumme kui vihma märga teedesse ja väga palju tuleb tühisõite
selle koha pealt.

Heade soovidega

Krista Milk

keskkonnaspetsialist

Muhu Vald | Keskuse, Liiva küla 94701

Tel: +372 453 0681

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] |  <http://www.muhu.ee/>
www.muhu.ee